Thursday, September 15, 2011

Manipulasi

Semalam aku bayar semua bil yang ada. Tak mahu tertunggak. Habis bayar bil telefon bimbit, aku capai 2 risalah Samsung yang baru. Oh, ada Galaxy Tab 10.1 rupanya.

Malamnya sambil menonton berita, aku belek risalah yang aku capai petang tadi. Aku mengantuk dan menyorongkan bantal. Dah sorong bantal (kusyen sebenarnya), aku tertidur. Sedar-sedar, Ayah kejut aku suruh tidur dalam bilik. Sambil itu, sempat lagi Ayah bertanya,

"Tu (merujuk kepada risalah), ambil tu nak beli ke?"

Dalam separuh mamai, aku mencari cermin mata dan menjawab.

"Taklah, Lily nak beli untuk suaminya. Hari jadi suami dia bulan ni."

Dua, tiga kali jugalah aku terpaksa ulang jawapan tu kerana aku separuh mumbling. Rupanya dalam keadaan mamai, aku masih boleh berfikir secara logik. Ha ha.

Dan jawapan aku sebenarnya separuh sahaja betul.

Aku memang berkira-kira untuk membeli telefon baru, tapi masih tidak pasti. Aku cuba iPhone4, Blackberry dan terbaru Samsung (yang mana satu ya?). Tapi bila Ayah bertanya soalan itu malam tadi, aku jadi tak pasti mahu membelinya pula. Aiyo, macam mana ni?

notakeyboard: aku dan Lily teruja dengan promo ini sebenarnya. Dan sebenarnya memang hari jadi suaminya hujung bulan ini ^___^

No comments: