Wednesday, February 15, 2012

Rabak

Kepala agak serabut. Saat entri ini ditaip, saya sedang mendengar lagu Kau Ilhamku oleh Man Bai. Bukan kerana saya suka sangat lagu ini, tetapi ketika terbangun dari tidur petang tadi, saya terdengar lagu ini di tv (lagu latar untuk sebuah iklan). Lantas saya mendapat idea. Ting!

Kerja makin bertambah dan saya sering tertanya berapa kuat saya untuk melenturkan diri dan masa untuk menyiapkan semuanya?

Kurang seminggu, majils persaraan pengetua akan berlangsung. Baru hari semalam saya mendapat tahu secara rasminya secara hitam putih bahawa saya perlu menyediakan persembahan pelajar. Seminggu? Standard saya, paling kurang sebulan kalau untuk sketsa. Sebab saya berurusan dengan budak kecil. Tingkatan 2.

Sebulan adalah minima. Skrip, pemilihan pelakon dan krew, latihan. Ini asas. Saya bukan professional dalam bidang ini. Yang meneruskan saya dengan hal begini cuma minat dan kesungguhan. Saya mencabar diri sendiri.

Harap saya dapat bersabar dari rabak dengan tugasan yang menimbun.

Amanah.

No comments: