Monday, February 27, 2012

Sokongan Yang Tidak Terlihat

Kadangkala kita tidak tahu, sebenarnya ramai yang menyokong kita dalam diam. Maka kita menyangka orang tidak peduli. Sehingga ada yang cuba menjatuhkan kita, tanpa kita sedari, ada suara yang melintaslalu menyatakan dokongan yang tidak terduga.

Itu yang terjadi kepada saya.

Saya kita orang tersebut ada masalah dengan saya. Puncanya saya sendiri tidak maklum. Saya cuma buat apa yang saya suka. Bukan untuk membangga diri, tetapi kerana minat. Tujuannya juga untuk kebaikan anak-anak yang saya ajar.

Anak saya diperlekeh. Pastinya saya berang. Bila saya bersemuka dengannya, dia menyindir saya semula. Katanya kalau tak sedia mendengar komen, kritikan, sila duduk di gunung. Sebagai dewasa yang sudah baligh lagi mumaiyiz, saya kira itu satu bentuk pendedahan terhadap kebodohan diri sendiri. Mendedahkan keburukan diri dengan mengeji orang lain.

Saya akui saya hampir lemah. Mujur ada kenalan di laman maya yang memberi semangat.

Dan sehari selepas acara, pihak atasan mengucapkan tahniah kepada saya di atas usaha saya.

Trilogi Monolog Mencari Jiwa

Saya hasilkan skripnya kurang lebih 24 jam. Petangnya terus sesi membaca skrip dan memilih satu watak terakhir. Latihan dengan anak-anak saya hanya 3 hari, kurang lebih 6 jam sahaja.

Anak-anakku, saya bangga dengan komitmen dan semangat anda!

No comments: