Friday, May 04, 2012

Trivia Bulan Tiga dan Empat

Saya sedang diuji oleh Tuhan.
Dengan kesibukan dan kepenatan pada bulan tiga.
Yang mana ia menjadi satu fitnah melarat di bulan empat.

Air mata jadi mudah. Kilang air mata beroperasi dengan baik, mencuci segala kotoran mata (secara literal dan harafiahnya- dosa yang dibuat oleh mata secara sengaja dan tidak sengaja). Tidak perlu menonton 1 Liter of Tears.

Saya mengira-ngira sifir hidup.
"Tuhan menguji kita kerana Dia sayangkan hambaNya"
"Tuhan tidak akan menguji kita dengan ujian yang kita tidak mampu pikul."
"Tuhan tidak akan mengubah nasib sesebuah kaum selagi mereka tidak berusaha mengubahnya."
"Tuhan mendengar doa orang yang terainaya."
"Setiap kesusahan pasti akan ada penyelesaiannya."

Saya bukan terlalu fasih dengan ilmu agama. Masih banyak yang saya tidak tahu dalam saya tahu. Tapi dengan sedikit pengetahuan yang saya faham, saya amalkan.

Ilmu yang tidak diamalkan ibarat pohon yang tidak berbuah.
Walaupun.
A little knowledge is a dangerous thing.

Saya sedang cuba berlapang dada dengan ujian ini. Moga saya kuat, moga ada penyelesaian yang baik dan moga ia menjadi ibrah (teladan) kepada mereka yang tahu hal ini.

notakeyboard: Trivia ini dikategorikan sebagai tak aci. Sebab campur bulan tiga dan empat sekali. Tapi gua busy bai! (takkan nak menulis dalam keadaan emosi, nanti menyesal)

No comments: