Tuesday, May 29, 2012

Mari Bersampin

Ahad lepas. Saya membawa tiga orang hulubalang untuk beraksi di sebuah majlis. 


Aksi hulubalang dengan anak tuan rumah. Kesemuanya anak-anak yang belajar silat (termasuklah orang yang ambil gambar tu).


Punyalah risau saya tak reti mengikat sampin untuk mereka. Sebabnya, ikatan sampin bagi pesilat sedikit berbeza dari yang biasa. Ikatan samping yang biasa digayakan sama ada berdagang dalam mahupun luar kurang praktikal untuk mereka. Sukar untuk membuka langkah.

Tetapi terima kasih kepada Youtube, saya dapat juga pakaikan mereka dengan ikatan ini.
*Cuba sendiri kat diri sendiri 3, 14 kali. Kalau saya pakai sepersalinan lengkap dengan sampin, saya rasa saya pun hensem juga. Ha ha.*

Cara mengikat adalah seperti tutorial di bawah.


Phew! #lappeluh

No comments: