Sunday, February 15, 2009

Empat-belas Februari Dua Ribu Lapan

*
Anda tahu hari apa hari itu?
*
Itu adalah hari bekerja aku. Hm, sekolah ganti sempena Cuti CNY yang lalu. Apa yang terjadi di sekolah hari itu? Upp, kesian anak-anakku, awal-awal aku dah pesan kat mereka, "You all nak dating lepas ni ke, I tak amik tau (takde maknanya sebab aku pasti tau kalau diaorang keluar dating). Yang penting sekarang ni fokus untuk PK1. Kalau tak lulus, you all akan dapat hadiah special dari I"
*
Ya, pada tanggal duabelas Februari Dua Ribu Lapan, anak-anakku perlu menduduki Penilaian Kurikulum 1 (PK1). Kesian mereka, dah la baru dua hari sebelumnya sukan sekolah. Lenguh badan pun tak hilang lagi.
*
Ini antara gambar-gambar ketika PK di jalankan. (Kalau pengetua tau aku amik gambar masa budak-budak exam, mesti aku kena! Hahaha...)
*


Aku kena buat soalan English PK1 untuk Form1 (Paris Hilton ku setia menunggu, dalam salah satu sesi menyusun kertas soalan)

Lelong! Lelong! Beg sekolah mahal

Khusyuknya budak-budak 2D menjawab paper BI, soalan tak susah pun...

Dari sudut pandangan dot...dot...dot...

Masa ni masing-masing kononnya tengah khusyak jawab soalan. Ada gak yang tak lulus...

Gambar ni masa PK1 (part 2). Anak Pak Cik Agil tengah pura-pura baca soalan Sejarah

Qurratu 'Ain tutup muka dengan kertas soalan. Don't worry my dear, gambar awak dah masuk blog saya. Hehehe... (gelak jahat)

Hazim sengih sepanjang masa menjawab exam Sejarah. Hasif tak sudah-sudah garu kepala dengan pensel.

2 comments:

Aisyah Mazelan said...

Hehe. Soalan tak pernah susah. Yang susahnya jawapan... :)

ay_yusof said...

ecah: betul, betul, betul... saya tau awak mmg puas ati sgt dgn result awak (kecuali ppr BM)