Saturday, October 16, 2010

Vintaj

[Satu]
Saya suka cincinbelah rotan yang saya pakai sekarang. Belah rotan asli, tanpa sebarang ukiran. Selisih di hujungnya membolehkan si pemakai untuk melaraskan saiz cincin. (Sila abaikan cincin delima dan tulisan dalam buku rekod saya) Lama sungguh saya mengecek arwah Mak untuk mendapatkan cincin ini. Akhirnya saya dapat juga, itu pun selepas dia pergi.
*
*
[Dua]
Saya suka tonton cerita Pontianak Harum Sundal Malam (PHSM) dan Waris Jari Hantu (WJH) kerana barang kemas lama yang menjadi isu/ pokok cerita ini. Dalam PHSM, gelang kakinya memikat hati saya sehingga saya pernah menyatakan hasrat pada arwah Mak untuk membelinya. Tapi Mak membalas "kau nak pakai pergi mana?". Okay, betul juga. Tak kan nak pakai sesuka hati ja.
*
Dalam WJH, sekali lagi saya suka cincin yang dipakai oleh Ari dan Tina. Jika anda perhati betul- betul, cincin yang mereka pakai mempunyai loceng. Tak jumpa pula gambar cincin tu bila google tadi. Tapi sungguh, saya tahu cincin tu memang antik sebab saya pernah jumpa cincin mainan Mak ketika mengemas rumah dulu (baca: rumah kadangkala sudah boleh jadi muzium antik. Macam- macam ada!)
*
(gambar diambil dari google)
*
[Tiga]
"Kawan pun dengan orang yang vintaj juga. Ha ha."
Okay, itu awak yang kata, bukan saya. Hi hi.
*
IMYVM!

No comments: