Friday, October 08, 2010

Anak- Anakku

Aku bukan seorang cikgu yang baik. Kalau aku pergi kursus, aku memang tak ingat anak- anakku. Tapi cerita tentang mereka memang tak pernah lepas. Maklumlah, berkursus sesama cikgu, pasti cerita yang keluar tentang kerenah murid.
*
Pagi tadi, Aman bertanya padaku,
"Cikgu, bila Ms *** nak kahwin? Because she is soooo pretty"
"Mana la saya tahu. Kalau nak tahu sangat, awak tanyalah dia"
"Cikgu pula bila nak kahwin?"
"Saya tunggu orang pinang, baru saya kahwin" (jawab sambil tergelak- gelak)
"Macam tu saya suruh Hisham pinang cikgulah" (Hisham adalah kawan sekelasnya)
"Kalau Hisham, saya tak nak lah. Saya nak Anuar Zen" (gelak lagi)
"Eh cikgu, mana boleh. Anuar Zen tu mak saya punya" sampuk Hanis.
"Pulak dah..."
*
Adoilah anak- anakku...
*
p/s: Nama anak- anakku telah diubah. FYI, ada 9 orang cikgu perempuan bujang di sekolah aku. Jadi bila ada yang bertanya soal kahwin, aku memang tak ambil hati. Ha ha.

No comments: