Friday, October 15, 2010

Bundle

Sebenarnya aku tak pernah terniat untuk membeli barangan bundle. Aku akui agak skeptikal terhadap barang- barang bundle. Tapi bak kata pepatah, tak kenal maka tak cinta. Ha ha.
*
Ketika aku ajukan persoalan mengenai barangan bundle kepada pelajarku, semuanya memberikan jawapan yang hampir sama, tapi tak seorang pun yang memberi jawapan yang sama dalam hatiku. Okay, aku seharusnya belajar lagi untuk menjadi cikgu yang baik, jawapan pelajar tak akan selalunya sama dengan jawapan guru. Jawapan mereka boleh jadi berbeza, tapi sebagai guru, kita harus menerima jawapan mereka yang kadangkala tak masuk akal. Celebrate the difference.
*
Tapi yang bagusnya, mereka tidak skeptikal seperti aku. Ya, perkara pertama yang terlintas dalam fikiranku mengenai barangan bundle adalah kebersihan. Aku bukan health freak, tapi kebersihan sangat penting (baca: setiap kali aku masuk kelas, pelajar mesti kutip sampah di kawasan jajahan mereka. Baca perenggan pertama entri ini)
*
Jadi, aku promosikan pada mereka baju bundle aku. Konsep yang aku nyatakan pada mereka, "you don't have to buy expensive clothes to look nice. What's more important is, how you present yourself to others".
*
Kata ustaz kat sekolah aku, "Ay jangok"
*
Ada aku kisah?
*
Bundle 1
Top bundle + dress dari KL Sentral (ha ha, Brother Bear, sekarang anda tahu kenapa saya suka KL Sentral)
*

Bundle 2
Jaket wajib pakai ketika kursus-super-sejuk-dalam-dewan-berhawanafsu-dingin.
(alasan sebab malas beli blazer, ha ha)
*

Bundle 3
Hadiah kesayangan saya! Baru dapat dan pakai sambil posing macam cerita Matrix Reloaded. Saya sayang jaket dan tuan yang memberinya! Hi hi.
*

No comments: