Sunday, August 21, 2011

Perlu Yang Baru

Sebenarnya nak letak tajuk 'Entri Baru', tapi bunyinya sangat cliche. Setiap kali buat entri- taip dan siarkan mestilah entri baru, kan? Takkan selamanya nak letak tajuk 'Entri Baru'?

Dah melalut pula. (bukan selalu buat kat sini) Sebenarnya ada beberapa entri yang hendak ditaip dan disiarkan, tetapi... (mod sedih) semuanya terpadam sekali gus! Sebabnya, semua entri itu ditaip dan disimpan dalam notes handphone. Bila terlintas idea di kepala dan tak ada pen atau pensil dan kertas, biasanya handphone akan menjadi mangsa.

Ini menyebabkan saya meyakinkan diri sendiri untuk membeli handphone baru walaupun handphone sekarang masih lagi baik. Walaupun kadang-kadang weng sedikit. Adatlah, pakai telefon slide, lepas setahun masalah mula muncul.

Alasan kedua, sebab saya sudah mula rasa sukar untuk menaip di papan kekunci handphone sedia ada (baca: jari saya mungkin sudah mengembang! Takkan papan kekunci tu makin mengecil pula). Tetapi untuk jari saya mengembang adalah perkara yang tidak logik juga. Takkan jari saja yang mengembang, kot?

Alasan ketiga. Saya gila menggunakan internet dengan handphone sedia ada. Handphone tak canggih, tapi main internet, haruslah bil melambung, kan? Lagi tertekan atau sunyi, lagilah rajin saya berinternet.

Alasan keempat. Nak mengelakkan diri dari membaca sms yang diberikan oleh ex. Okay, bunyi sangat pathetic. Nak buat macam mana, dah memang itu perangai saya. I live with dreams. Walaupun mimpi itu menyakitkan.

Alasan lain? Belum fikir lagi.

notakeyboard: Saya mahu semula idea saya yang berkaitan tentang mimpi. Sebab ia berkait secara tidak langsung dengan mimpi ini.

No comments: