Saturday, December 31, 2011

Edisi Awal 2012

Pernah tonton sebuah drama bersiri 'Early Edition'? Ia mengenai seorang lelaki yang mendapat berita sehari lebih awal. Kenal Nostradamus? Kalau tak tahu sila cari siapakah lelaki ini menggunakan ejen carian kegemaran anda.

Saya bukan pelakon 'Early Edition', tidak juga bersaudara dan memiliki kepandaian Nostradamus. Tetapi saya sudah boleh menjangka saya akan sibuk tahun hadapan. Mari lihat contengan planner saya. (Saya pengguna planner tegar sejak 2003)

Januari

Februari

Mac

April

Mei

Jun

Julai

Ogos

September

Oktober

November

Ini baru permulaan. Mari teliti senarai tugas saya tahun hadapan.

Jawatankuasa sistem siaraya dan jurufoto
Setiausaha kokurikulum
Penyelaras kursus kepimpinan kokurikulum
Guru anti dadah (PPDa/ ADIUB)
Jawatankuasa pengurusan papan kenyataan kokurikulum
Pengurus belian koperasi
Guru penasihat kadet bomba
Guru penasihat kelab catur
Guru penasihat kelan koperasi
Guru penasihat rumah hijau
Guru tingkatan 2E

Saya digugurkan dari jawatankuasa MSSD, mungkin kerana tugas sebagai setiausaha kokurikulum. Kalau dilihat, mungkin tidak banyak. Tetapi percayalah, kebarangkalian tugasan sebagai setiausaha kokurikulum sudah mampu membuat saya pengsan setengah hari.

Yang terakam di dalam planner saya cuma aktiviti yang sudah dirangka. Itu belum lagi aktiviti tambahan, projek DIE! dan bulan anti dadah, bulan bahasa, bulan bahasa, bulan kemerdekaan.

Pening.

Saya kuat. Saya perlu.

1 comment:

prof_jenggo said...

yehh...teruskan tambahkan hari pengsan anda