Thursday, December 29, 2011

Rakaman 12 Momen 2011

Gua malas nak update. Tapi gua janji dengan diri sendiri kena buat juga entri ni. Sebab suka hati gualah. Ini, 12 momen yang gua rakamkan sendiri. Baik pakai kamera digital, mahu pun telefon genggam yang dua jenis itu. Gua susun ikut bulan.

Januari
Budak kena kahwin paksa. Sebab tu masam aje mukanya. Tapi kat sebelah takde pasangan. Hi hi.

Februari
Gua syak masa ni ada acara merentas desa. Macam biasa gua suka-suka ja rakam gambar dan muat naik ke Facebook. Budak-budak ni mana boleh bawa kamera digital. Tapi yang bawa telefon genggam, ramai.

Mac
Sebahagian koleksi novel gua. Yang banyaknya novel Ramlee Awang Murshid dan Faisal Tehrani. Buku rujukan dan latihan gua letak di rak dalam bilik.

April
Gua tak sangka gua dapat rakam momen ni sebenarnya. Dua orang anak kembar cikgu sekolah aku. Si adik (kanan) suka cubit kakaknya (kiri), bila si kakak tak perasan. Tapi kakak steady tak nangis. Tabik.

Mei
Bukan budak-budak je yang buat perangai macam ni. Cikgu pun sama gak. Ni masa hari biru, eh, hari guru atau hari-cikgu-dapat-hadiah-dari-kedai-2-ringgit. Lu syak kasut gua yang mana satu?

Jun
Gua dating kat Mekdi dengan dua pakwe atlet sekolah. Jambu dan HJ. Dekat 3 jam gua kena buat-buat steady supaya gelak gua tak barai. Maklumlah, gua dapat anugerah guru paling popular kat sekolah. Gua kena kontrol cun (keji!).

Julai
Welkam anak kelinci! Macam biasa anak kakak gua mesti terlebih dari tarikh yang ditetapkan untuk lahir. Sedap sangat duduk dapat perut ibu, ya adik?

Ogos
Gengster kuih raya. Anak rimau pandai attack kuih raya yang dia boleh makan. Sudahnya gua dan ibu dia sorok balang kuih belakang tv.

September
Pertama kalinya sketsa yang gua tulis dan arahkan sendiri dipentaskan di khalayak. Gua steady, tapi gabra lutut juga. Kalau lu pandai, cuba cari kat mana yang salah kat clapper board ni. Nanti gua bagi clap-clap-clap.

Oktober
Gua merayau dekat Amcorp Mall, tempat feveret gua hujung minggu sebab ada flea market. Gua syak Transformers dan Spider Man ni dah penat mengekor awek mengukur kedai di Amcorp.

November
Gua pentaskan sketsa kedua di wakaf ni. Gua buat cerita Snow White, jadi gua nak ambil feel. Ada pokok-pokok, cahaya matahari, angin, pondok, tangga. Kalau kat dalam dewan semuanya kaku. Ada tempat, jadi gua explore. (sebenarnya gua rasa macam feel Maskara. Ha ha.)

Disember
Gua ngedate dengan ex boyfies dan aweks gua 3 tahun lepas. Selama mana gua dah bekerja, selama itulah gua tak jumpa mereka. Gua kangen bangat sama mereka. Tapi yang paling best, gua kena payung mereka masa hari tu.

Dah. Gua stop dulu. Lepas ni ada entri bergambar lagi.

1 comment:

Fikrikacak said...

Kak, bkn Transformers tapi robot Power Rangers.