Monday, April 06, 2009

Alasan Untuk Melompat Lebih Tinggi

*
Hari ini aku gembira. Rasanya aku senyum lebih dari dos yang di benarkan. Aku rasa aku cantik hari 'ni. Walaupun students selalu puji aku cantik (dan jawapan standard aku ialah "Saya memang cantik hari-hari takyah lah awak nak puji).
*
Aku tulis di facebook, aku harap minggu ini aku tak moody lagi. Aku kasihankan anak- anakku. Bila aku moody, pastinya anak-anak aku kena dos berangin yang lebih. Betul pun, aku mulakan hari ini dengan kegembiraan. Sebelum aku ke sekolah, aku kejut abangku dan pesan, "kalau ada surat jangan lupa amik".
*
Balik sekolah aku tanya abang aku, "ada surat tak?" "ada". Aku jenguk surat. "Yes!!!"
*
Aku dah agak yang aku hajati akan sampai hari ini. Yang bakal menemani kesepianku. Ingin aku perkenalkan kepada semua, inilah PEREMPUAN SIMPANAN ku!
*


Sapa kata orang perempuan tak boleh ada perempuan simpanan?

*

4 comments:

Rizuan said...

ouch,
lelaki simpanan ada disimpan di sini tak?

hehe

ay_yusof said...

Rizuan: ni kena tanya lelaki2 sindiket soljah. sy mmg ada lelaki simpanan sendiri kat umah.
2 org
ayah n abang
hehe...

cik puan daun said...

ain.. dah dapat dah ek? bagus baguss.. :)

eh.. ain nak another copy for a friend kan? ada lagi.. just email me ok?

ay_yusof said...

ibu daun: tengkiu..nnt kta bank in kn duit n bg alamat kak akak