Monday, June 22, 2009

Beratnya!

Cerita ini terjadi ketika saya masih bersekolah menengah. Ya, si manis 17 (lalalala~~~). Salah seorang kawan sekelas saya adalah anak kacukan, Cina + Melayu. Seperti saya, tapi feature keCinaan lebih jelas pada wajahnya (junior menyangkakan saya orang Kelatan menurut feature wajah saya!).
*
Memandangkan nama keluarga sebelah ayahnya adalah Tan, maka nama tersebut di letakkn juga pada namanya dan adik beradiknya yang lain. Suatu hari, kawanku, Muzai bertanya pada anak kacukan ini.
*
Muzai: Qeen, adik kau ada adik lelaki tak?
Qeen: Ada
Muzai: Kat nama dia ada Tan jugak ke? (see, curiosity Muzai sangat menjadi- jadi)
Qeen: Ada
Muzai: Habis tu, kalau adik kau kawin nanti, dia bawak sekali ke Tan tu?
Qeen: Buat apa bawa Tan tu, tan kan berat (sambil ketawa terkekeh- kekeh)
Muzai: ???
*
Selepas beberapa ketika barulah Muzai faham maksud Qeen. Ya, tan yang di maksudkan oleh Qeen adalah salah satu unit SI bagi berat.
*

Tan... memanglah berat... hehehhehehe...

No comments: