Tuesday, December 21, 2010

Azam Tahun Baru

Tajuk adalah sangat klise.

Hari ini 15 Muharam 1432H. Lebih kurang 10 hari sahaja lagi kita akan menyambut tahun baru Masihi.

Saya kira hari ini hari terbaik.

Seorang kawan di laman Facebook saya bertanya, apakah azam tahun baru saya? Saya menjawab, 'mahu mencari calon suami bernama Azam'.

Okay, saya tipu.

Mencari calon suami dan berkahwin masih tidak ada dalam senarai semak hidup saya. Kalau ada pun, mungkin di tangga ke 15, mungkin juga tangga ke 20. Saya tak tahu (tak pernah senaraikan pun).

Tapi, saya tahu fokus hidup saya bagi tahun Hijrah dan Masihi ini. 3K yang menjadi fokus saya adalah:
Keluarga
Kerjaya
Kewangan

Lari dari topik sudah.

Kalau nak disenaraikan azam saya, mungkin terlampau banyak. Tetapi, mungkin dapat saya rangkumkan kepada dua perkara sahaja.
Fokus
Konsisten

Saya sangat mudah hilang tumpuan dengan perkara/ benda lain apabila saya stress. Harapnya apa yang saya rancang tahun depan akan menjadi kenyataan.

Kahwin? Nanti dulu...

No comments: