Friday, April 08, 2011

Kerana Iman

Saya tidur lena malam sebelumnya. Saya tidak tahu bagaimana Iman. Mungkin lena, mungkin resah.

Tugas berjalan seperti biasa di sekolah. Saya mula runsing. Iman. Iman.

Saya turun ke kantin melihat jadual. Rombakan lagi. Says cuma bertugas sehari. Bagaimana Iman agaknya nanti? Saya tidak akan berada di sisinya.

Saya genggam tangan Iman ketika taklimat. Saya harus pergi ke kelas. Iman saya tinggalkan. Habis kelas, Iman masih tidak bertolak. Saya masuk ke dalam bas. Saya peluk Iman. Iman kata, "saya takut".

Saya resah. Sejak Iman pergi sehingga jam 3.15 petang saya sentiasa teringatkan Iman. Bagaimana agaknya dia?

Saya tiba di khemah. MH menegur saya. "Anak buah Ay dah lepas. Iman dapat satu mata. Dia dapat nombor empat."

Alhamdulillah.



Iman, tahun hadapan masih ada. Boleh cuba lagi.

No comments: