Sunday, July 17, 2011

3!


Alhamdulillah, semalam genap 3 tahun saya berkhidmat sebagai pendidik. Antara percaya atau tidak, rasanya baru lagi kami berkumpul pagi itu di Dewan Jauhar JPN Johor. Sepatah kata Jon, "welcome back to Johor". 4 tahun di Johor dan kami berkidmat di negeri yang sama juga.

3 tahun perjalanan ini, haruslah banyak perkara yang terjadi. Tetapi harapan saya masih sama- untuk mendidik anak-anak ini lebih baik dari semalam. Jujurnya saya bukan cikgu yang baik, tidak cukup sabar dan macam-macam lagi kelemahan yang saya sendiri nampak.

Tapi perjalanan ini harus diteruskan. Kontrak masih berbaki 2 tahun lagi. Tetapi rasanya saya tidak akan lari ke mana pun. Harapan saya, cepat-cepatlah sahkan jawatan saya (kalau ikut kerajaan, ini tahun keempat saya) dan silalah cepatkan urusan pemabayaran elaun BISP saya. Kalau cikgu yang lagi lambat posting dari saya dah setahun dapat, kenapa saya tak dapat?

Okay, tak mahu marah-marah. Ini antara ucapan kawan-kawan di Facebook dan twit saya di Twitter.



No comments: