Tuesday, July 19, 2011

Lusuh


Minggu lepas, ada sesi penggambaran untuk majalah sekolah. Sikit punya lewat la. Anak aku dari 40 orang, jadi 41 orang. Kemudian jadi 40 semula. Sekarang ni tinggal 39 orang sahaja, baru nak buat sesi fotografi =.="

Selaku guru yang berdedikasi (kononnya), gua pakai uniform. Tapi ramai yang komplen, "kenapa baju kau dah lusuh? Pudar je warnanya?"

Gua balas, "gua otai, penasihat lagi. Haruslah baju gua dah lusuh. Budak-budak ni pakai baju subsidi. Baju dari stor, sebab tu warnanya elok lagi."

Tiba-tiba gua rasa nak pergi tempah baju dan but baru.

Dan gua rasa nak pergi latihan supaya gua boleh ditauliahkan sebagai pegawai (lepas tu tak payah la pakai baju celoreng lagi). Tapi masalahnya gua tetiba gerun sebab kes kadet yang kena botakkan kepala tu. Ahaks!

No comments: