Friday, July 03, 2009

Hari Entri Bergambar (dan sedikit cerita)

Dah lama tak update blog. Rindu nak menukilkan sesuatu di blog ini, tapi jarang ada kesempatan untuk duduk betul- betul menghadap laptop dan menaip entri. Jadi, kali ini aku berikan entri bergambar saja jek...

Dan gambar- gambar yang di ambil adalah sewaktu Hari Terbuka. Pelajar- pelajar membuka gerai jualan. Hari di mana kantin tidak di buka dan duit tidak laku. Kupon aje yang laku.



Ibu bapa di benarkan datang pada pukul 9.00 pagi, tapi ada yang datang pukul 8.30 pagi. Sedang aku cuba- cuba membeli apa yang patut, anakku datang mengatakan ada ibu yang sudah menungguku. Tak sampai hati pula rasanya membiarkan dia tertunggu- tunggu. Pantas aku ke kelas bersama barang- barang yang di perlukan.

Dan hasilnya, nah... aku duduk di kelas dari pukul 8.30 pagi sehingga 12.15 tenagh hari. Rehat ke mana, makanan ke mana. Sebenarnya aku boleh mengambil rehat sebentar, tai aku tak sampai hati untuk mengecewakan ibu bapa yang hadir. Aku faham, ada yang perlu pulang ke tempat kerja semula. Perut perit aku tahankan juga sehingga habis semua ibu bapa ku layan. Akhirnya, kupon aku pun tak laku juga. Hmmm..

Kita layankan aja lah gambar- gambarnya...

Gerai budak- budak...

Inilah tauke- taukenya...

The Three Stooges

Pewaris perniagaan ibu bapa...

Rasanya, pernah nampak tak jejaka yang di hujung tu dalam blog ni...?

2 comments:

Aisyah Mazelan said...

ececeh, letak gak gambar merak kayangan punya lead singer. haha. sori tak tau nama dia cos dah pilih nak duduk bawah tempurung...

haha. arituh kupon tak berapa habis, cakap kat cikgu zaini, 'cikgu, jual balik kupon boleh tak?' haha.

ay_yusof said...

lead singer merak kayangan... ya pastinya. cuma pastika dia tak jumpa blog sy nih. klu tak mesti dia kembang.
ekekeke...
(ingat nnt nk leatk video dia baca puisi kat cni...)