Friday, March 11, 2011

Bermadu

Dua minggu yang lalu, saya menghadiri taklimat berkaitan koperasi anjuran ANGKASA. Itu pun selepas bendahari dan setiausaha koperasi bertolak-tolak tidak mahu pergi. Maka, saya dengan rela hati menggantikan mereka selepas GPK 1 dan GPK Ko Kurikulum juga menolak untuk pergi (padahal apabila tiba, ramai juga Pengetua yang datang). Kenapa saya tidak menolak? Sebab kursusnya di Johor Bahru! Yeay!

Sebelum pulang, setiap guru yang menghadiri taklimat itu mendapat sedikit cenderahati. Kemudian, pengacara majlis yang sporting pun naik ke pentas dan memberikan beberapa maklumat tambahan. Dengan nada berseloroh, sang pengacara majlis berkata, "kalau cikgu-cikgu lelaki ni dapat bawa balik madu seorang satu, dah cukup baik dah" dan disambut dengan ketawa besar dari semua peserta taklimat.

Saya juga pulang dengan madu saya.
*
*
*
*
*

Kawan kesayangan, awak ingat siapa madu saya? Ha ah ha.

No comments: