Thursday, December 04, 2008

Siapa sebenarnya?

“Ain, tahun depan jadi ya?”
“Insyallah cikgu”
“Mungkin budak-budak sekolah rendah la. BI, Math, Sains”
“Oho, Sains tidak cikgu. Saya sendiri pening-pening nanti.”
“Ala, sekolah rendah aja”
“Bukan apa cikgu, kang saya bagi ajaran sesat nanti…”
“Yelah. Eh, aritu saya dapat jemputan dari Muzai. Saya tengah confuse ni. Siapa sebenarnya student saya. Muzai ke Khairul? Yang Muzai saya tahula sebab awak bagitau. Tapi belah Khairul pun jemput saya jugak”
“Dua-dua student cikgu. Khairul dulu budak rancangan khas gak. Tua dua tahun dari saya. Dia batch Hasib yang dapat 9A tu.”
“Ohhh, patutla saya pikir, kenapa jemput dua-dua pihak. Ye lah, mungkin saya datang yang Khairul punya. Dekat sikit.”

[Baca, cikgu aku tengah confuse siapa sebenarnya pelajar dia. Bila bekas pelajar sendiri nak kahwin dan ada yang jadi cikgu, cikgu mula rasa dah tua. Uhuk, uhuk!]

No comments: