Wednesday, September 01, 2010

Wish List 2

*
25 Ogos lalu gaji sudah masuk. Khabarnya 1 September (hari ini) masuk lagi bonus raya. Hadiah untuk diri sendiri masih tidak ada (selain ais krim sebab selalu tertengok iklan Vianetta). Boleh buat wish list lagi tak?
*
Dulu pernah terfikir nak beli Blackberry (memandangkan Incik Abang Ipar ada iPhone). Tapi bila difikirkan semula, rasa sangat tak bebaloi dan tak logik. Kerja biasa dan gaji sederhana saja. Baik simpan duit betul- betul dan beli sesuatu yang lebih bernilai dan boleh digunapakai untuk jangkamasa yang lama. Ataupun sesuatu yang boleh dijadikan pelaburan untuk jangkamasa panjang. Sebagai contoh, rumah.
*


*
Selamat tinggal angan- angan BB dan iPhone.
*
Mungkin juga akan beli beg tangan dari Che Che. Memandangkan ms tepung sudah ada satu, saya pun nak juga. Masa ambil beg tangan Che Che Hello Kitty awal Julai lepas, saya jatuh hati pada beg tangan ini.

Walaupun sebenarnya saya lebih minat koleksi beg tangan Paris Hilton. Cari gambar Paris Army by Paris Hilton, tapi tak jumpa T_T. Tetapi (lagi) biasanya saya beli beg tangan hanya pada hujung tahun sebab ada jualan murah.
*
Nampaknya tak ada lagilah hadiah untuk diri sendiri. Masa jadi pelajar dulu, pasti ada hadiah untuk diri sendiri, sekurang- kurangnya sebuah buku. Bila mula bekerja, selalunya beli baju, baju dan baju sahaja. Nak menjahit sendiri, tak ada hati. Lepas Mak pergi, mesin jahit hanya digunakan untuk projek- projek lain, selain menjahit baju kurung sendiri.

Mungkin juga saya patut beli komputer riba yang baru. Yang diguna sekarang sudah mula menunjukkan tanda- tanda penuaan. Ha ha, macam manusia ja. Tapi memang benar, sebab sudah mula tertera 10 garisan halus di skrin. Usia komputer riba saya sekarang sudah mencapai 5 tahun. Ini mungkin hadiah termahal saya pernah berikan untuk diri sendiri, sebabnya, ia dibeli beberapa hari sebelum atau selepas hari lahir saya. Lepas beli komputer riba, saya terpaksa ikat perut. Selama ini memang menyimpan duit elaun untuk membelinya (cita- cita sangat tinggi sejak dari kali pertama dapat duit elaun dari kerajaan ketika Foundation Course).
*
Ataupun hadiah yang terbaik untuk diri sendiri adalah simpan duit dalam ASB dan senyum- senyum seorang diri melihat amaun yang tertera.
*
^_^

No comments: