Wednesday, June 22, 2011

Gangguan

Sebenarnya gua tak mahu cerita pasal buku ini sebab gua segan. Ya, gua terlibat dengan pembikinan buku ini (macamlah terrer sangat). Tapi gua nak cerita juga sebab gua terjumpa satu perkara yang sangat menarik tentang buku ini.


Amacam, menarik tak kulit buku ni? Sila cakap menarik. Penat King of Kaver buat tau!

Ya, kembali kepada cerita asal, kenapa gua rasa buku ni menarik.

Sepertimana buku-buku dan blook-blook yang diterbitkan oleh Sindiket Soljah dan Kawan-Kawan Yang Mereka Suka, Gangguan adalah sebuah buku berbahasa Malaysia. 10 orang penulis bercerita tentang gangguan dari alam yang sebelah lagi. Gua tulis pasal perkara yang paling dekat dengan jiwa gua. Tentang kerja separuh masa yang gua suka.

Selain dari gua, seorang cikgu Bahasa Inggeris, buku ini juga ditangani oleh beberapa orang yang hidupnya berkait dengan Bahasa Inggeris. Tok Rimau contohnya bukan sahaja menulis dalam buku ini, tetapi juga merangkap ketua projek dan editor pertama buku ini. Mat Jan, seorang lagi cikgu BI yang merupakan editor, penulis blurb dan pengantar buku ini.

Gua ingat hari tu (tahun lepas) Tok ada bagi tau gua ada lagi seorang cikgu BI yang menulis untuk buku ni. Tapi gua tak ingat siapa.

Buku ni sedang dalam proses pencetakan. Akan mula dijual pada bulan September ini. Senang cerita, bermula pada malam MASKARA Shorties nanti pada 24 September 2011. (Tu yang Tok kata la, tapi kalau Jeneral dia kata 'kita cepatkan lagi', maka cepatlah buku ni keluar).

Tiba-tiba gua rasa gua terrer. Riak. Amacam?

No comments: