Friday, September 18, 2009

Pra Syarat Untuk Mengemas Rumah (dan Majlis Buka Puasa di Sekolah)

*
Panjangnya tajuk entri kali ini. Yeah, semangat raya lah kononnya. Ketika entri ini di tulis, saya sedang mendengar lagu raya yang di 'cilok' dari Faiz (yang juga men'cilok'nya dari Razi). Anda ingin tahu apa dia pra syarat untuk mengemas rumah?
*
*
*
*
*
*
*
Pastikan kuku anda pendek
*
*
*
Pastikan rambut anda di ikat kemas
*
*
*
*
*
Rasa macam 'poyo' tak? But believe me, dua perkara ini sangat penting. Pertamanya, kalau kuku anda tidak cukup pendek, kebarangkalian untuk sampah- sampah dan kotoran 'berumah' di bawah kuku anda adalah sangat tinggi. Keduanya, sekiranya rambut anda tidak di ikat kemas, perkara yang sama juga akan terjadi. Yang lebih teruk, sekiranya anda ingin memasak juadah raya. Erkkk, ada rambut!
*
Cukuplah dengan nasihat itu. Okey lah, semalam diadakan majlis khatam, berbuka puasa dan solat hajat untuk pelajar kelas peperiksaan. Tapi sayangnya, ramai yang tak datang. Cikgunya pun sama je. Ramai yang mengambil kesempatan malam tadi untuk mengemas barang sebelum pulag ke kampung. Tsk, saya tak ada kampung. Raya di rumah sendiri, dengan anak jiran yang botak. =D
*

Cenderahati untuk pelajar yang terlibat dalam tadarus


Antara pelajar dan tetamu yang datang malam tadi

Dua jelitawan yang bersungguh- sungguh menapau untuk ahli keluarga mereka (Athirah, saya rasa awak salah ambil plastik malam tadi. Awak ambil lauk untuk jiran saya)

Cuba teka, antara empat jejaka yang berada dalam gambar ini, yang mana satu bakal adik ipar saya? (Tsk, kena tanya abang dia dulu la...)

Hahaha, gambar ini tak ada kait mengait dengan entri hari ini. Ini adalah percubaan sesuka hati untuk camwhoring. Memandangkan cermin ini sudah di letakkan di luar bilik guru dan saya rasa saya sangat cantik semalam (Ecah, sila muntah hijau. Kiah cakap saya cantik ya!). Kalau tak, tak kan Kak Long puji saya dan kata, "You cantik pakai macam ni. Looks so modern!" Jangan tak caya nyah!

Ini bukan entri terakhir saya sebeum raya. Akan saya cuba usahakan untuk online pagi esok. ms tepung pun akan bailk hari ini!

4 comments:

aizyan said...

ain..samela kite..khamis mlm jumaat buat aktv berbuka pose n solat hajat.. xramai pun dtg..cikgu pun 2x2..just sign utk amik attendance jerk..

ay_yusof said...

ha, sekolah aku memang tak ada ambil kehadiran. yang datang pun pasal pengelola. aku yang duduk dekat dan tak balik kampung ni wajiblah datang.

Aisyah Mazelan said...

Oklah, saya give up. Cikgu tetap nak brag. Hahaha. Tapi cermin kat depan bilik guru tu best pulak. Lepas jauh berjalan dari 3a sampai kat bilik guru, nak tahu gak camna rupa diri sendiri letih. :P

ay_yusof said...

Ecah: haha, bila lagi nak perasan. so, pujila diri sendiri. ekekeke...

jalan dari 3A tak lah jauh sangat. cuba jalan dari 1A, mau nanges di buatnya